Klanten over ons

Graag geef ik door dat de school van Bas wederom akkoord is met nogmaals een half jaar bij jullie op de verrijkingsschool zitten! Ze zien dat hij er veel baat bij heeft. Dank ook voor het mooie rapport van hem. Heel warm en eerlijk geschreven. Precies zoals hij is. Wij zijn blij met jullie! 
Esther (moeder van Bas, 9 jaar)
We hebben de workshop over onderpresteren als verrijkend en zeer informatief ervaren. Ook merk ik nu al dat er meer aandacht is voor deze leerlingen! We maken graag een vervolgafspraak. Hartelijk bedankt voor de inspirerende presentatie.
Lisette Admiraal, zorgcoördinator Calland2 – Callandlyceum Amsterdam
Mijn Dank voor het verhelderende verslag. Het is voor ons ook zo prettig om te lezen en ik heb het meteen weer doorgestuurd naar zijn mentor en aangegeven dat je eventueel een presentatie op school voor Tom zijn leraren zou willen geven. Heb het ter overweging voor volgend schooljaar genoemd omdat er nog veel kan gebeuren op het vlak van hoogbegaafde leerlingen. Erg fijn dat Tom in die korte tijd bij deDNKRS geleerd heeft over zichzelf, zijn mogelijkheden, valkuilen en vaardigheden en verdere inzichten. Hij was er iedere keer zo enthousiast over, had steeds weer zin om naar jullie toe te gaan en we merken thuis echt een verschil. Hij is veel gemotiveerder en ziet zijn toetsweken best positief tegemoet. Ik ben heel blij voor hem dat we dit traject dit jaar zijn gestart en dat hij uiteindelijk ook bij jullie terecht is gekomen. Ik heb deDNKRS al bij diversen genoemd en aanbevolen.
Beate (moeder van Tom, 16 jaar)

Graag geef ik door dat de school van Bas wederom akkoord is met nogmaals een half jaar bij jullie op de verrijkingsschool zitten! Ze zien dat hij er veel baat bij heeft. Dank ook voor het mooie rapport van hem. Heel warm en eerlijk geschreven. Precies zoals hij is. Wij zijn blij met jullie! 
Esther (moeder van Bas, 9 jaar).

We hebben de workshop over onderpresteren als verrijkend en zeer informatief ervaren. Ook merk ik nu al dat er meer aandacht is voor deze leerlingen! We maken graag een vervolgafspraak. Hartelijk bedankt voor de inspirerende presentatie.
Lisette Admiraal, zorgcoördinator Calland2 – Callandlyceum Amsterdam.

Mijn Dank voor het verhelderende verslag. Het is voor ons ook zo prettig om te lezen en ik heb het meteen weer doorgestuurd naar zijn mentor en aangegeven dat je eventueel een presentatie op school voor Tom zijn leraren zou willen geven. Heb het ter overweging voor volgend schooljaar genoemd omdat er nog veel kan gebeuren op het vlak van hoogbegaafde leerlingen. Erg fijn dat Tom in die korte tijd bij deDNKRS geleerd heeft over zichzelf, zijn mogelijkheden, valkuilen en vaardigheden en verdere inzichten. Hij was er iedere keer zo enthousiast over, had steeds weer zin om naar jullie toe te gaan en we merken thuis echt een verschil. Hij is veel gemotiveerder en ziet zijn toetsweken best positief tegemoet. Ik ben heel blij voor hem dat we dit traject dit jaar zijn gestart en dat hij uiteindelijk ook bij jullie terecht is gekomen. Ik heb deDNKRS al bij diversen genoemd en aanbevolen.
Beate (moeder van Tom, 16 jaar).

Mijn zoontje was er afgelopen vrijdag voor het eerst bij in de Peuterverrijkingsklas en we hebben hem als een blad aan een boom zien veranderen, zo’n vrolijk jongetje vol met verhalen! Wat een beetje uitdaging al niet kan doen! We zijn erg blij en dankbaar dat jullie peutergroep bestaat!
Mirjam (moeder van Tijmen, 3 jaar).

Hartelijk dank voor het persoonlijke rapportje. Echt heel leuk om te lezen en zo goed te voelen hoe persoonlijk jullie aanpak en kijk is. We kijken met een heel goed gevoel terug op deDNKRS en willen jullie bedanken voor alle zorg en aandacht. 
Esther (moeder van Chivu, 10 jaar).

Marius vond het superleuk in de verrijkingsklas, hij is meteen allerlei elektrische snufjes gaan kopen van zijn zakgeld, om ook thuis te gaan knutselen en uitvinden. Zo leuk om te zien dat hij wel degelijk nog te motiveren is! Dus dank! 
Jolanda (moeder van Marius, 11 jaar).

Ik deed met Daniel een oefening uit: “stilzitten als een kikker”, een soort mindfullness voor kinderen. Hij mocht zijn grootste wens noemen en die door een witte duif mee laten nemen. Zijn grootste wens was: “dat ik elke dag in de klas heel veel zou leren en veel werkjes mag doen, of nee, nog liever, dat deDNKRS elke dag zou zijn”. Wilde ik even met jullie delen. Jullie hebben een grote fan  
Mirjam (moeder van Daniel, 10 jaar).

 Dank voor de workshops van afgelopen dagen. Mijn collega’s en ik hebben er van genoten. Veel praktische aanwijzingen en bruikbare theorie. Erg fijn en inspirerend! 
Arno Bogers, management / unitleider OBS Laterna Magica in Amsterdam.

Het beleid rond het onderwijs aan hoogbegaafde kinderen bij ons op school moest verder vorm gaan krijgen Een logische stap was om samen te werken met deDNKRS omdat ze veel kennis hebben over deze groep leerlingen en juist ook veel ervaring over de praktijk in de klas. Vanaf het eerste moment verliep het contact bijzonder plezierig.

Enkele kenmerken van deDNKRS:  inhoudelijk heel sterk, organisatorisch heel sterk, professioneel, goed kunnen luisteren, meedenken in de lijn van de school, met oplossingen komen waar je zelf niet op komt, praktisch. Flexibel, doortastend, samenwerking is optimaal zowel naar school, kinderen als ouders.

Niet alleen de aandacht op de verrijkingsgroep die we intern hebben gestart, maar het gehele proces er omheen nemen zij mee in de besprekingen; team, ouders, hoe ga je verder binnen je onderwijs, hoe profileer je je als school op het gebied van hoogbegaafdheid. Vanuit een enorme gedrevenheid en ambitie om voor deze groep leerlingen het onderwijs goed vorm te geven zetten zij zich in. Zij beschikken over een grote inhoudelijke vakkennis. Nieuwe onderwijsontwikkelingen (passend onderwijs) worden gevolgd en daar spelen zij op in. De teamscholingen zijn bijzonder inspirerend en sprankelend en worden in ons team steeds weer heel positief gewaardeerd. De kennis is gericht op de dagelijkse praktijk, direct bruikbaar en wordt afgezet tegen een stuk theoretische kennis.

De samenwerking met deDNKRS maakt dat het hoogbegaafdenbeleid van onze school de vorm krijgt die wij voorstaan. Ook in de (nabije) toekomst blijven wij graag samenwerken met hen. Dit schooljaar is ook onder begeleiding van deDNKRS een pilot gestart om het hoogbegaafdenbeleid uit te breiden op wijkniveau.  
Bernadet Smiers (Intern Begeleider, Montessorischool de Pinksterbloem in Amsterdam).

Wat heerlijk om te lezen dat de kinderen zo veel plezier samen hebben. Rosa komt altijd weer even blij thuis van jullie lesjes. Het is leuk om haar te horen vertellen over de andere kinderen en de dingen die ze geleerd heeft. Dit mist ze op de peuterzaal nogal. Daar vertelt ze niet veel over wat ze doen en welke kinderen daar zijn. het was een hele goede stap om naar deDNKRS toe te gaan en haar deel te laten nemen aan de verrijkingsklas mini. De foto’s zijn ook echt heel leuk zo kan het thuisfront ook het hele proces volgen, ik kan zien hoe onze kleine meid geniet! 
Lisa (moeder van Rosa 3 jaar). 

Het is een genot om wekelijks in het verslag te lezen hoe leuk en ijverig de kinderen en de begeleidsters elke dinsdag met elkaar bezig zijn. Wij merken aan Jonas dat hij zich zeer thuis voelt bij deDNKRS (hoogbegaafd of niet). Het valt ook op dat hij sinds zijn deelname aan jullie lessen steeds meer vertelt over allerlei zaken waar hij voorheen vrij op de vlakte over was. Wij hebben in ieder geval het gevoel dat jullie zijn leven ook echt verrijken waarvoor hulde en dank. Warme groet.
Steffen (vader van Jonas 11 jaar).

Nogmaals hartelijk dank voor de duidelijke en prettige teamtraining. Ook al geef ik veel verschillende groepen les, ik kan met deze informatie zeker verder om binnen mijn beeldende lessen te gaan verrijken. Compliment! 
Liesbeth Vos (Leerkracht Montessorischool de Pinksterbloem in Amsterdam).

Wat een plezier om het verslag van de verrijkingsklas te lezen! Myrthe geniet er ontzettend van, haar oma ook…  En de hele familie is helemaal gelukkig met zo’n blij kind!Dank je wel! 
Eva (oma van Myrthe 9 jaar).

Wat leuk zeg, zo’n uitgebreid verslag. De foto’s zijn echt geweldig leuk en geven een goede impressie van wat er allemaal toch voor leuks gebeurt daar bij deDNKRS! Onze zoon is erg enthousiast en wij zijn heel blij dat we deze beslissing hebben genomen om hem aan de verrijkingsklas mee te laten doen. Ben benieuwd naar het verslag van deze week!
Eva (moeder van Thomas 10 jaar).

Ik geniet elke keer van de uitleg in de mail en de enthousiaste verhalen waarmee mijn dochter thuiskomt als ze bij de jullie verrijkingsklas is geweest! Het geeft vaak aanleiding om met elkaar in gesprek te gaan over deze “levenslessen”. Echt heel leuk en goed, mijn complimenten!
Christine (moeder van Suzanne 11 jaar).

Hartelijk dank voor de geweldige les in de verrijkingsklas op vrijdag. Ole is er met een grijns op zijn gezicht uit gekomen, die er niet meer af is gegaan. Hij wil niet meer naar zijn gewone school, alleen nog maar naar jullie klas…. Complimenten voor hoe jullie dit doen!
Karin (moeder van Ole 6 jaar).

Onze zoon, de jongste van drie kinderen en in alle opzichten typisch de jongste, werd in groep 4 en 5 steeds stiller. Bij een kind dat zichzelf had leren lezen en dit voor iedereen, inclusief zijn ouders, verborgen had gehouden, staan de voelsprieten op scherp en ligt het onderpresteren op de loer. Hij ging elke dag met tegenzin naar school en uiteindelijk schoten zijn schoolprestaties naar beneden. Een zoektocht naar het hoe en waarom langs leerkrachten, psychologen, etc. voerde ons uiteindelijk naar deDNKRS. Wat ons bijzonder aansprak, was dat de nadruk niet lag op het ‘begaafd – begaafder – hoogstbegaafd’, maar op het aanwenden van je talenten en diverse typen intelligentie. Jezelf en je valkuilen ontdekken en op speelse wijze je comfort zone uitbreiden. Na anderhalf jaar bij deDNKRS zit onze zoon nu bijzonder goed in zijn vel. Ik hoor viavia dat hij de King is in zijn klas (dat zal hij nog steeds niet zelf vertellen), de dames aan zijn voeten liggen. Hij blaakt van het zelfvertrouwen. Hij regelt ‘de Voice’ in de klas (cheft de draaistoelen van de juffen, regelt het geluid en een ‘technicus’, etc), loopt naar AH en regelt gratis mutsen, maakt de hele dag lawaai thuis (‘zingen’ doesn’t quite cover it), zit voortdurend zijn broer uit de tent te lokken (helaas te succesvol), etc. Tijd om eens te kijken hoe het hem zonder zijn vangnet vergaat! 
Nette (moeder van Tijs, 11 jaar).

Dank jullie hartelijk voor alles wat jullie met en voor Roos (en de anderen) hebben gedaan! Ze is er echt van gegroeid en ze heeft een veel beter zicht gekregen op haar eigen functioneren als snelle en slimme denker! Dat is echt heel waardevol. Ook die keer dat ze helemaal in mineur was en jullie het zo goed (met alle kinderen) hebben opgepikt is belangrijk voor haar geweest. Juist voor dit stuk (herkenning met haar peers) kwamen we bij jullie.

Wat haar vooral erg goed doet is de herkenning, dat ze met andere kinderen aan de slag kan die vergelijkbaar denken en doen! 
Martin (vader van Roos 12 jaar).

Bedankt voor jullie wekelijkse  verslagjes over de verrijkingsles, erg leuk en inspirerend om te lezen! Ik ben benieuwd wanneer Thea met haar opdracht naar mij toe komt.
Juf Myrthe (groep 7).

 Siloam is erg enthousiast over deDNKRS en voor ons heerlijk om te zien dat hij zich zo ‘thuis’ voelt. Dank voor jullie verslagje weer. We zijn er iedere week erg blij mee en zowel de school als grootouders lezen geboeid mee.
Marike (moeder van Siloam 7 jaar).

Temidden van al het hb-gedoe zijn zij een van de weinigen die ik volkomen vertrouw qua kennis, ervaring en adviezen door hun verfrissende en tegelijk kritische blik.
Elisa Gemani op het forum Ouders Online.

Maup heeft weer een fantastische ochtend gehad bij jullie bedankt!!! Hij vond het ‘in zijn woorden’ zeer interessant, leuk en wilde graag lange dagen op ‘deDnkrs school’, eigenlijk alle dagen in plaats van zijn huidige school. De andere kinderen waren ook lief… Kortom een succes.
Mark (vader van Maup 4 jaar).

Even een berichtje om te laten weten hoe Marijke geniet van de verrijkingsklas. Ze gaat iedere dinsdag met veel plezier naar school en kondigt dan ook steeds aan dat ze weer verrijkingsklas heeft vandaag! Verder schijnt ze al te wiebelen op haar stoel in de klas om te gaan, ook al is het nog niet geheel tijd. Wij zijn enorm blij met het initiatief deDnkrs Verrijkingsklas en hopen dat Marijke hierdoor meer over hoe ze zelf denkt zal leren, zodat ze goed voorbereid de middelbare school tegemoet kan gaan.
Barbara (moeder van Marijke 11 jaar).

Leuk elke keer de verslagen die jullie sturen. Wij zijn altijd weer reuze benieuwd. We merken aan Johan dat hij er erg van geniet.
Corrie (moeder van Johan 12 jaar).

We waren onder de indruk van jullie presentatie vanochtend. Hartelijk dank hiervoor.
Leerkracht (Kleine Kapitein, Amsterdam-Zuid).

In het begaafdheidsonderzoek staat dat Myrthe deDNKRS nog boven voetbal plaatst. Dit is veelzeggend. Jullie hebben in slechts enkele weken een hele belangrijke plaats in haar leven verworven. En daarmee ook in ons leven, want we zijn erg onder de indruk van de manier waarop jullie in staat zijn gebleken Myrthe te openen en te laten groeien in haar bewustzijn en zelfreflectie. Daar zijn we jullie zeer dankbaar voor!
Ouders Myrthe (10 jaar).

Wat een leuk en uitgebreid verslag weer! Was ook heel leuk om het samen met Chivu te bekijken, want hij ging gelijk vertellen over wat hij leuk vond en gedaan had. Iets over een kruik in een tostiapparaat wat resulteerde in een waterkoker… ? Ik snapte het niet helemaal maar zag aan z’n snoet dat ie veel plezier ermee gehad had. Met veel nieuwsgierigheid kijk ik naar de werkvormen en opdrachten die jullie bedenken, het geeft mij ook weer inspiratie voor mijn lessen op de Hogeschool van Amsterdam. Warme groet.
Esther (moeder van Chivu 8 jaar)

Wivina, Wat een enorme rust en stabiliteit hebben jij en DNKRS ons gebracht. Wat bijna mission impossible leek, is als sneeuw voor de zon verdwenen. Sprakeloos en zo intens dankbaar ben ik! (2 thuiszitters…)
Moeder van twee kinderen